بستنی

از همه چیز برای همه کس بستنی لذت بخش ترین!!

بستنی

از همه چیز برای همه کس بستنی لذت بخش ترین!!

کشف بقایای ارتش گم شده کمبوجیه در مصر


بقایای ارتش مفقود شده ایران باستان که شامل پنجاه هزار سرباز بود و گفته می شود براثر توفان شن در سال 525 قبل از میلاد مدفون شده بودند در بیابان پیدا شده است. به گزارش پایگاه اینترنتی ام اس ان، گفته می شود بقایای ارتش نیرومند ایران در زیر شن ها در بیابان غربی مصر دوهزار و پانصد سال پیش مدفون شده بود.

به گفته محققان ایتالیایی با کشف این حقیقت یکی از بزرگترین رازهای حل نشده باستانی حل شده است. پیدا شدن تسلیحات برنزی ،یک بازوبند نقره ای، یک گوشواره و صدها استخوان انسان در نواحی وسیع بیابان خشن صحرا سرانجام امید را برای یافتن ارتش گمشده کمبوجیه دوم پادشاه ایران افزایش داده است.

گفته می شود پنجاه هزار جنگجو بر اثرتوفان شن فاجعه بار در سال پانصد وبیست و پنج قبل از میلاد مدفون شدند. داریو دل بوفالو عضو هیئت علمی دانشگاه لسه ایتالیا گفته است ما برای نخستین بار شواهد باستانی در این باره را از یک داستان نقل شده از هرودوت مورخ یونانی پیدا کردیم.بنابر گزارش هرودوت (484-425 قبل از میلاد) کمبوجیه پسر کورش بزرگ پس از امتناع کشیش ها از قانونی دانستن ادعای وی بر مصر پنجاه هزار سرباز از تبس برای حمله به به سیوا و نابودی وحی گاه معبد آمون فرستاد. 

ارتش کمبوجیه پس از هفت روز پیاده روی در بیابان به یک آبادی که بنابر باور مورخان آبادی الخرگه بوده است،رسید اما هرگز دیگر دیده نشد. هرودت مورخ یونانی در کتاب خود نوشته است که با برخاستن باد شدید و مرگبار از جنوب شن ها نیروهای ایرانی را به صورت کامل مدفون کردند.

یک قرن بعد از آن که هرودت گزارش خود را در این زمینه نوشت اسکندر بزرگ وحی گاه معبد آمون را در سال سیصد و سی ودو قبل از میلاد زیارت و تایید کرد که این وحی گاه متعلق به پسر زئوس خدای بزرگ آمون بوده است. 

باستان شناسان حکایت گم شدن ارتش کمبوجیه را پس از آن که اثری از آن پیدا نشد،حکایت خیالی می دانستند اما اکنون دو باستان شناس ارشد ایتالیایی می گویند به شواهد قطعی درباره مفقود شدن ارتش ایران در شن دست یافتند. آنجلو و آلفردو کاستیگلیونی دو برادر دوقلو و باستان شناسان معروفی هستند که به خاطر کشف شهر باستانی مصر موسوم به شهر طلایی که به نام برنیکه پانچریسوس شناخته شده مشهور شدند. کشف این دو برادر پس از سیزده سال تحقیق در بیابان در جشنواره فیلم باستانی منعکس شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد