بستنی

از همه چیز برای همه کس بستنی لذت بخش ترین!!

بستنی

از همه چیز برای همه کس بستنی لذت بخش ترین!!

مروری بر سافاری 4 ، اپل نیز وارد جنگ مرورگر ها شد!

شرکت اپل نسخه آزمایشی سافاری 4 را به صورت رسمی معرفی و ارائه کرد. این نسخه از لحاظ ظاهر ادامه دهنده راه گوگل کروم است و شباهت زیادی به آن دارد. البته به غیر از طاهر ، این نسخه از لحاظ هسته و کیفیت تغییرات زیادی کرده است و بخش اعظمی از استاندارد های وب را اکنون پشتیبانی می کند.


شرکت اپل نسخه آزمایشی سافاری 4 را به صورت رسمی معرفی و ارائه کرد. این نسخه از لحاظ ظاهر ادامه دهنده راه گوگل کروم است و شباهت زیادی به آن دارد. البته به غیر از طاهر ، این نسخه از لحاظ هسته و کیفیت تغییرات زیادی کرده است و بخش اعظمی از استاندارد های وب را اکنون پشتیبانی می کند.



RWW بررسی نسبتا خوبی در مورد این مرورگر انجام داده است که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

گذشته از امکانات جدیدی که همراه با سافاری 4 ارائه شده است ، اضافه شدن بخش دسترسی سریع یا همان speed-dial نشان می دهد که این قابلیت به عنوان یک استاندارد از طرف طراحان مرورگر ها پذیرفته شده است و اکنون تقریبا تمامی مرورگر های حرفه ای از این قابلیت به صورت پیش فرض استفاده می کنند. جستجو با قابلیت full-text در بین لیست علاقه مندی ها نیز از دیگر امکانات جدید این مرورگر است.

اگر بخواهیم در مورد ظاهر این مرورگر بیشتر صحبت کنیم ، باید بگوییم که واقعا طراحی آن بهینه شده است. استفاده از المنت های مناسب ، طراحی این مرورگر را به طرز قابل توجهی دوست داشتنی کرده است. اکنون می توان با اطمینان کامل گفت که این این نسخه از سافاری می تواند با گوگل کروم ، فایرفاکس و IE رقابت کند. البته از لحاظ وجود یک گروه سوم (توسعه دهندگان) ، نسبت به فایرفاکس دچار ضعف است.

به طور مسلم امکانات جدید در سافاری ، خیلی هم جدید نیستند ، به این معنا که برای اولین بار در یک مروگر دیده نمی شوند. اما از آن لحاظ که ارائه آنها توسط اپل و به صورت یک جا کمی غیر منتظره می رسید ، جای خشنودی دارد.

همانند گوگل کروم ، سافاری 4 تب های خودش را به بالاترین جای مرورگر منتقل کرده است. اگر چه اپل دقیقا سرچ و آدرس بار کروم را کپی نکرده است اما سرچ و آدرس بار سافاری 4 شباهت بسیار زیادی به کروم دارند.

قابلیت Cover Flow که در اپل مکینتاش و iPhone ارائه شد نیز در سافاری 4 قرار داده شده است. بوکمارک ها و تاریخچه صفحات دیده شده را می توانید با این قابلیت مشاهده کنید ، در مورد این قابلیت می توان گفت که به صورت شگفت آوری روان عمل می کند و کیفیت مطلوبی دارد.


همانطور که پیشتر اشاره شد در این نسخه می توانید به جستجوی کامل در بین سایت هایی که مشاهده کرده اید بپردازید. سافاری4 نه تنها نام و آدرس یک صفحه وب را ذخیره نمی کند بلکه محتوای متنی آن را نیز ذخیره می کند. از این رو می توایند جستجوی کاملی در بین صفحات مشاهده شده خودتان داشته باشید. البته ذخیره تمامی محتوای یک صفحه وب کمی غیر معقول به نظر می رسد چرا که با این کار حجم کش مرورگر به شدت بالا می رود!

بر اساس آمار غیر رسمی در آزمایش اجرای جاوا اسکریپت سافاری از آخرین نسخه فایرفاکس(Firefox 3.0.6) پیشی گرفته است. (800ms vs. 2280ms) این رکورد هنوز در دست کروم است که در آخرین نسخه به رکورد 617ms رسد. شاید این اعداد در ظاهر زیاد به چشم نیایند ، اما در هنگام استفاده از سافاری جیمیل به سادگی و سرعت اجرا می شود و صفحاتی که ساختار پیچیده ای جهت اجرا دارند ، بهتر و سریعتر نمایش داده می شوند.

اگر چه امنیت سافاری با هسته وب کیت بر روی ویندوز مسئله ای است که به سادگی نمی توان از آن گذشت ، اما به نظر می رسد که این مرورگر بیشتر با ویندوز هماهنگ شده است و می توان بر اجرای بهتر و روانتر آن بر روی سیستم عامل ویندوز امیدوار بود.

سافاری 4 به فکر توسعه دهنگان وب نیز بوده است و از این رو ابزارهای را همراه با مرورگر خود معرفی کرده است که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از آنها وضعیت صفحات وب در سافاری4 را مشاهده و اشکال زایی کنند.


هرچند ارائه سافاری 4 پازل قدرت در بین مرورگر های وب را به هم ریخت ، اما جهش بلندی برای اپل و مروگرش در بازار مرورگر ها محسوب می شود. نبود تیم سومی که وظیفه توسعه این مرورگر را داشته باشد شاید باعث عقب افتادن آن از رقبایش شود اما برای کاربران معمولی این نکته نمی تواند زیاد هم قابل توجه باشد. چیزی که کاربران بیش از پیش مهم است محیط کاربری مطلوب است که سافاری4 کاملا آنرا تحقق بخشیده است.


منبع: http://weblogina.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد